ANAX - Serwis Urządzeń Diagnostycznych

Robot koszący RGRASS A300 Laboratorium ANAX

Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 5000 dla pojazdów o d.m.c. do i powyżej 3,5 t.


UNIMETAL to solidna i ugruntowana polska marka na rynku diagnostyki pojazdowej.
Obecnie UNIMETAL to również innowacja i wytyczanie nowych standardów w diagnostyce.

Firma ANAX jest autoryzowanym dystrybutorem urządzeń firmy UNIMETAL, co potwierdza poniższy certyfikat.
Certyfikat UNIMETAL

Uniline Quantum 5000 to uniwersalna zintegrowana linia diagnostyczna do badania stanu technicznego pojazdów o dmc. do i powyżej 3,5 t. Proces kontrolny sterowany jest za pomocą Centralnej Jednostki Sterującej wyposażonej w oprogramowanie kierujące pracą poszczególnych urządzeń.


Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 5000 dla pojazdów o d.m.c. do i powyżej 3,5 t Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 5000 dla pojazdów o d.m.c. do i powyżej 3,5 t Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 5000 dla pojazdów o d.m.c. do i powyżej 3,5 t

W skład linii diagnostycznej UNIMETAL Uniline Quantum 5000 wchodzą:

  • Centralna jednostka sterująca:

    Centralna jednostka sterująca CJS (PC, WIN, monitor LCD 21”, repetytor 42” z grafiką wyświetlającą na bieżąco wyniki badania oraz instrukcje dla diagnosty, drukarka A4, klawiatura, mysz, pilot zdalnego sterowania, szafa przyłączeniowa, program Quantum – technologia 3D).

    Centralna jednostka sterująca zapewnia:

    • połączenie wszystkich urządzeń diagnostycznych w linię,
    • kierowanie pracą każdego z nich z jednego pulpitu sterowniczego,
    • sterowanie pracą urządzeń wchodzących w skład linii,
    • przetwarzanie sygnałów z elektronicznych układów pomiarowych,
    • umożliwianie wizualizacji procesu badawczego,
    • dokonanie oceny stanu technicznego określonych podzespołów badanego pojazdu.

    Procedura pomiarowa może być realizowana w trybie automatycznym lub ręcznym. Po zakończeniu pomiaru wyświetlany i drukowany jest wspólny raport. Do zdalnego sterowania urządzeniami wykorzystano transmisję radiową.

    Centralna jednostka sterująca - UNIMETAL Uniline Quantum 5000
  • Płyta do wstępnej oceny zbieżności UNC-8:

    Urządzenie UNC-8 służy do tzw. wstępnej oceny zbieżności kół jezdnych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do i powyżej 3,5t. Przeznaczeniem urządzenia jest szybkie sprawdzanie prawidłowości ustawienia kół. Podczas badania technicznego pojazdu, zamontowana na poziomie posadzki płyta pomiarowa może zostać przesunięta przez kołoprzejeżdżającego po niej pojazdu w lewą lub prawą stronę. Wynik pomiaru zostaje przekazany do CJS, a następnie umieszczony na wydruku raportu z badania.


    Parametry techniczne UNC-8:
    Nacisk na zespół najazdowy 90 kN
    Zakres pomiaru +/- 25 mm
    Wymiary zespołu najazdowego 1000/870/150 mm (dł. x szer. x gł.)
    Masa 235 kg
    Dopuszczalna niewspółosiowość ustawienia płyty pomiarowej +/- 2,5 mm

    Płyta do wstępnej oceny zbieżności UNC-8 Płyta do wstępnej oceny zbieżności UNC-8
  • Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1:

    Urządzenie TUZ-1 służy do sprawdzania skuteczności tłumienia amortyzatorów wbudowanych w pojazd, bez konieczności ich wymontowywania. Urządzenie pozwala również mierzyć nacisk koła oraz rzeczywistą masę całkowitą pojazdu. Program Quantum oraz wykorzystane nowoczesne rozwiązania techniczne gwarantują niesamowitą powtarzalność wyników pomiarów. Trwałość i najwyższa jakość zapewnia zastosowanie niezawodnej powłoki galwanicznej oraz osłon silikonowych. TUZ-1 składa się z dwóch zespołów wibracyjnych z tensometrycznym układem pomiarowym. Urządzenie działa w oparciu o analizę nacisku koła na podłoże (metoda EUSAMA). Wyniki pomiarów przedstawione są w % określających przyczepność koła do podłoża. Przebieg badania przedstawiony jest na monitorze CJS, a ocena stanu zawieszenia zawarta jest w raporcie końcowym badania.


    Parametry techniczne TUZ-1:
    Max pomiarowy nacisk osi 20 kN
    Max nacisk przejazdowy osi pojazdu 180 kN
    Zakres pomiaru 0-99%
    Rozstaw kół 900-2200 mm
    Amplituda drgań 6 mm
    Częstotliwość drgań 0-24 Hz
    Moc zainstalowanych silników 2x2,2 kW
    Zasilanie 3x400 V, 50 Hz
    Masa własna 300 kg
    Tryb pomiaru automat./ręczny
    Sterowanie z pulpitu/zdalne

    Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1 Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1 Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1
  • Urządzenie rolkowe do badania sił hamujących RHE-30/6S:

    Urządzenie rolkowe RHE-30/6S dzięki zastosowanym rozwiązaniom konstrukcyjnym urządzenie umożliwia kontrolę pojazdów o dmc. do i powyżej 3,5t, pojazdów dwu i wieloosiowych, z osiami wleczonymi lub mechanizmami różnicowymi międzymostowymi, ciągników rolniczych, autobusów, pojazdów z napędem 4x4, motocykli, quadów i skuterów. RHE- 30/6S dokonuje pomiarów sił hamujących oraz oceny skuteczności hamulców postojowych i roboczy, a ponadto umożliwia pomiar wahań sił hamowania, oporów toczenia oraz różnic % sił hamowania. Urządzenie składa się z dwóch zespołów napędowych oraz jednostki sterującej. Urządzenie rolkowe w standardzie wyposażone jest w miernik nacisku na pedał hamulca, czujnik do pomiaru zmian ciśnień pneumatycznego układu sterowania hamulców, bezprzewodowy pilot zdalnego sterowania oraz nakładkę motocyklową. Opcjonalne wyposażenie do RHE-30/6S stanowi dociążacz hydrauliczny oraz układ wagowy, które pozwalają na wywieranie nacisku na oś, w celu dokonania oceny skuteczności hamulców, z symulowanym dociążeniem osi. Ponadto możliwe jest zainstalowanie układu pozwalającego na badanie pojazdów z napędem 4x4.
    Możliwość wyboru pokrycia i koloru rolek.


    Parametry techniczne RHE-30/6S:
    Max nacisk osi 180 kN
    Zakres sił hamowania 0-6 kN, 0-30 kN
    Rozstaw kół 900-2900 mm
    Średnica obręczy koła 12-22,5”
    Zakres mierzonego ciśn 1 MPa
    Zakres siły nacisku na pedał hamulca 0-1000 N
    Moc silników 2x9,9 kW
    Masa własna 1000 kg
    Rolki współczynnik przyczepności opon
    suchych
    mokrych

    0,9
    0,7
    Średnica, długość i rozstaw rolek 250/1000/450 mm
    Prędkość obwodowa rolek 2,54 km/h, 5 km/h
    Różnica wzniosu 50 mm
    Zasilanie 3x400 V
    Tryb pomiaru automat./ręczny
    Sterowanie z pulpitu/zdalne

    Urządzenie rolkowe do badania sił hamujących RHE-30/6S Urządzenie rolkowe do badania sił hamujących RHE-30/6S Możliwość wyboru pokrycia i koloru rolek.
  • Urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdów o dmc. do i powyżej 3,5t – SZ-16M / SZ-16MR:

    Doskonałe dopełnienie Uniline Quantum 5000 stanowi urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdów o dmc. do i powyżej 3,5t - SZ-16M /SZ-16MR. Pozwala ono na wykrycie luzów i oceny stanu technicznego zawieszenia oraz układu kierowniczego samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów o nacisku do 18t na oś. Badanie zawieszenia pojazdu odbywa się po najeździe kołami na przesuwne płyty szarpaka. Płyty najazdowe przesuwają się w czterech kierunkach poprzecznie lub skrętnie, umożliwiając jednocześnie obserwację sprawdzanych elementów zawieszenia (przegubów, sworzni i łożysk) oświetlonych silnym strumieniem światła lampy sterującej (w wersji MR -BEZPRZEWODOWEJ).


    Parametry techniczne SZ-16M / SZ-16MR:
    Max nacisk osi 180 kN
    Ruch płyt synchroniczny
    Masa części mechanicznej 2x280 kg
    Napięcie zasilające, całkowita moc zainstalowana 3x400 V, 1,7 kW
    Płyta najazdowa wymiary szer./dł. 1000/830 mm
    Skok płyty 100 mm
    Siła wymuszająca 30 kN
    Szafa sterująca wymiary szer./wys./dł. 320/500/200 mm
    Szafa sterująca masa 5 kg
    Zasilacz hydrauliczny wymiary szer./wys./dł. 420/590/400 mm
    Moc 1,5 kW
    Ciśn. max. zasilacza 16 MPa


Linie diagnostyczne firmy UNIMETAL posiadają certyfikat ITS i mogą być używane na Stacji Kontroli Pojazdów SKP.