ANAX - Serwis Urządzeń Diagnostycznych

Robot koszący RGRASS A300 Laboratorium ANAX

Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 2000 dla pojazdów o d.m.c. do 3,5 t.


UNIMETAL to solidna i ugruntowana polska marka na rynku diagnostyki pojazdowej.
Obecnie UNIMETAL to również innowacja i wytyczanie nowych standardów w diagnostyce.

Firma ANAX jest autoryzowanym dystrybutorem urządzeń firmy UNIMETAL, co potwierdza poniższy certyfikat.
Certyfikat UNIMETAL

Linia diagnostyczna Uniline Quantum 2000 przeznaczona jest do kompleksowej kontroli wszystkich pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t, umożliwiając:

  • wstępną ocenę ustawienia kół jezdnych pojazdu,
  • ocenę stanu amortyzatorów wbudowanych w pojazd o dmc. do 3,5t (metoda EUSAMA),
  • pomiar nacisku na oś pojazdu o dmc. do 3,5t,
  • ocenę wartości i rozdziału sił hamowania, skuteczności hamowania, wahania sił hamowania i oporu toczenia kół,
  • ocenę stanu luzów sworzni i połączeń kulistych w układach zawieszenia i kierowniczym.

Linia diagnostyczna - UNIMETAL Uniline Quantum 2000 dla pojazdów o d.m.c. do 3,5 t

W skład linii diagnostycznej UNIMETAL Uniline Quantum 2000 wchodzą:

  • Centralna jednostka sterująca:

    Centralna jednostka sterująca CJS (PC, WIN, monitor LCD 21”, drukarka A4, klawiatura, mysz, pilot zdalnego sterowania, szafka przyłączeniowa, program Quantum - technologia 3D)

    Centralna jednostka sterująca zapewnia:

    • połączenie wszystkich urządzeń diagnostycznych w linię,
    • kierowanie pracą każdego z nich z jednego pulpitu sterowniczego,
    • sterowanie pracą urządzeń wchodzących w skład linii,
    • przetwarzanie sygnałów z elektronicznych układów pomiarowych,
    • umożliwianie wizualizacji procesu badawczego,
    • dokonanie oceny stanu technicznego określonych podzespołów badanego pojazdu.

    Połączenie urządzeń poprzez CJS zapewnia:

    • przepływ danych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami,
    • jeden wspólny wydruk z interpretacją wyników,
    • niższy koszt zakupu, niż ma to miejsce w przypadku urządzeń samodzielnych,
    • możliwość archiwizacji i przetwarzania danych uzyskanych w trakcie badań.

    Centralna jednostka sterująca - UNIMETAL Uniline Quantum 2000
  • Urządzenie płytowe do wstępnej oceny ustawienia kół przednich i tylnych pojazdu typ UNO-2A:

    Urządzenie płytowe UNO-2A przeznaczone jest do wstępnej oceny ustawienia kół jezdnych pojazdów o dmc. do 3,5t. Podczas badania technicznego pojazdu, zamontowana na poziomie posadzki płyta pomiarowa może zostać przesunięta przez koło przejeżdżającego po niej pojazdu w lewą lub prawą stronę. Wynik pomiaru zostaje wyświetlony oraz przekazany do CJS, a następnie umieszczony na wydruku raportu z badania. UNO-2A składa się z zespołu najazdowego zintegrowanego z CJS linii diagnostycznej UNILINE Quantum 2000.


    Parametry techniczne UNO-2A:
    Nacisk na zespół najazdowy 10 kN
    Zakres pomiaru +/- 9 mm
    Wymiary zespołu najazdowego 1000/500/109 mm (dł. x szer. x gł.)
    Masa 105 kg
    Dopuszczalna niewspółosiowość ustawienia płyty pomiarowej +/- 0,9 mm

  • Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1:

    Urządzenie TUZ-1 służy do sprawdzania skuteczności tłumienia drgań zawieszenia pojazdu oraz rzeczywistą masę całkowitą pojazdu. Program Quantum oraz wykorzystane nowoczesne rozwiązania techniczne gwarantują niesamowitą powtarzalność wyników pomiarów. Trwałość i najwyższą jakość zapewnia zastosowanie niezawodnej powłoki galwanicznej oraz osłon silikonowych. TUZ-1 składa się z dwóch zespołów wibracyjnych z tensometrycznym układem pomiarowym. Urządzenie działa w oparciu o analizę nacisku koła na podłoże (metoda EUSAMA). Wyniki pomiarów przedstawione są w % określających stopień przylegania koła. Przebieg badania przedstawiony jest na monitorze CJS, a ocena stanu zawieszenia zawarta jest w raporcie końcowym badania. Dzięki zmianom konstrukcyjnym możliwy jest przejazd pojazdu o max. nacisku na oś aż do 18 t.


    Parametry techniczne TUZ-1:
    Max pomiarowy nacisk osi 20 kN
    Max nacisk przejazdowy osi pojazdu 180 kN
    Zakres pomiaru 0-99%
    Rozstaw kół 900-2200 mm
    Amplituda drgań 6 mm
    Częstotliwość drgań 0-24 Hz
    Moc zainstalowanych silników 2x2,2 kW
    Zasilanie 3x400 V, 50 Hz
    Masa własna 300 kg
    Tryb pomiaru automat./ręczny
    Sterowanie z pulpitu/zdalne

    Urządzenie do kontroli amortyzatorów wbudowanych w pojazd typ TUZ-1
  • Urządzenie rolkowe do pomiaru sił hamowania w pojazdach o dmc. do 3,5t:

    Urządzenie rolkowe RHO-6 przeznaczone jest do pomiaru sił hamujących oraz oceny skuteczności hamulców postojowych i roboczego. Umożliwia pomiar wahań sił hamowania, oporów toczenia oraz różnic % sił hamowania pojazdów o dmc. do 3,5t, w tym motocykli, pojazdów z napędem 4x4, ciągników rolniczych oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami. W skład RHO-6 wchodzą dwa zespoły napędowe zintegrowane z CJS, miernik nacisku na pedał hamulca oraz nakładka motocyklowa. Bębny urządzenia rolkowego pokryte są specjalną masą korundową, którą charakteryzuje duża wytrzymałość, doskonała przyczepność do opony. Okładzina nie niszczy w żaden sposób ogumienia.
    Możliwość wyboru pokrycia i koloru rolek.


    Parametry techniczne RHO-6:
    Max nacisk osi 20 kN
    Zakres sił hamowania 0-6 kN
    Rozstaw kół 90-2140 mm
    Średnica obręczy koła samoch./motocykl 10-28”/10-16”
    Zakres siły nacisku na pedał hamulca 0-1000 N
    Moc silników 2x3 kW
    Masa własna 560 kg
    Rolki współczynnik przyczepności opon
    suchych
    mokrych

    0,9
    0,7
    Średnica, długość i rozstaw rolek 230/660/420 mm
    Prędkość obwodowa rolek 5 km/h
    Zasilanie 3x400 V
    Tryb pomiaru automat./ręczny
    Sterowanie z pulpitu/zdalne

    Urządzenie rolkowe do pomiaru sił hamowania RHO-6 Urządzenie rolkowe do pomiaru sił hamowania RHO-6 Możliwość wyboru pokrycia i koloru rolek.
  • Urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdów o dmc. do 3,5t typ SZ-3,5.:

    Urządzenie do wymuszania szarpnięć kołami jezdnymi pojazdów o dmc. do 3,5t – SZ-3,5/SZ-3,5R (bezprzewodowe sterowanie) umożliwia wykrycie luzów i oceny stanu technicznego zawieszenia oraz układu kierowniczego pojazdów o nacisku do 2t na oś. Badanie zawieszenia pojazdu odbywa się po najeździe kołami na przesuwne płyty szarpaka. Płyty najazdowe przesuwają się poprzecznie lub skrętnie, umożliwiając jednocześnie obserwację sprawdzanych elementów zawieszenia (przegubów, sworzni i łożysk) oświetlonych silnym strumieniem światła lampy sterującej.


    Parametry techniczne SZ-3,5:
    Max nacisk osi 20 kN
    Ruch płyt synchroniczny lub niezależny
    Masa części mechanicznej 2x80 kg
    Napięcie zasilające/częst. 24/12 V, 50 Hz
    Płyta najazdowa wymiary szer./wys./dł. 730/8/650 mm
    Skok płyty
    poprzecznie
    skrętnie

    45 mm
    16°
    Siła wymuszająca (dla ciśn. 0,8 MPa) 630 daN
    Szafa sterująca wymiary szer./wys./dł. 235/330/135 mm
    Szafa sterująca masa 10 kg
    Zasilanie pneumatyczne
    nominalne ciśn. zasilania
    zapotrzebowanie powietrza

    0,6-0,8 MPa
    20 m3/h

    Szarpak SZ-3,5 Szarpak SZ-3,5

Linie diagnostyczne firmy UNIMETAL posiadają certyfikat ITS i mogą być używane na Stacji Kontroli Pojazdów SKP.